Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Tüketici Yorumları

Tüketici Şikayetleri

Günümüzde sanayi ve teknolojinin gelişimi seri üretime geçilmesi ve ürün çeşitliliğinin aratarak yeni yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi birlikte satın aldıkları ürün ve hizmetlerden şikayetçi olan tüketiciler yaşadıkları memnuniyetsizlik ve mağduriyetleri birtakım tüketici şikayet platformlarına dile getirerek çözüm bulunmasını istemektedirler.

Ülkemizde özellikle genç tüketiciler sosyal medya platformlarının tüketici şikayet ve yorum sayfalarını etkin olarak kullanarak yaşadıkları sıkıntı ve mağduriyetlerin telafi edilmesi ve başkalarının da yaşamaması için çaba göstermektedirler.

Ülkemizde tüketici dernekleri ve şikayet platformlarına yoğun bir şekilde gelen tüketici şikayet yorum ve eleştirileri neticesinde hükümet yeni bir Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı hazırlayarak Tbmm Genel Kurulu’nda görüşülmesi için göndermiştir.

Yeni  tüketici yasasıyla tüketici şikayetleri en az seviyeye indirilerek tüketicilerin daha ileri seviyede korunması sağlamak amaçlanmıştır. Tasarı tüketicilerin en fazla şikayetçi oldukları banka sektörü de dahil pek çok sektörde devrim niteliğinde düzenlemeler içermektedir.

Peki nedir bu düzenlemeler?

Tüketicilerin çektikleri banka tüketici kredilerde onların isteği dışında herhangi bir sigorta yapılamayacak.

Gayrimenkul sektöründe ruhsat almadan maketten satış yasak olacak.  İnşaat firmaları, bina tamamlama sigortası yaptıracak. Maketten yapılacak olan satışlarda, tüketici kredisi sözleşmelerinde 14 günlük cayma hakkı getirilecek.

Özellikle tüketici şikayetlerinin yoğun olduğu iletişim sektöründe tüketici istediği zaman abonelik sözleşmelerini feshedebilecek.

Bankaların alacakları her türlü kesinti ve ücretleri (kart aidatı, komisyon, dosya masrafı, hesap işletim ücreti )gibi bakanlık ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) Bddk belirleyecek. Bankalar aidatsız kredi kartı sunmak mecburiyetinde olacak. Tüketici işlemlerinde bankaların uyguladığı bileşik faiz uygulanması son bulacak.

Kapıdan ve internet üzerinden yapılan mesafeli satışlarda cayma süreleri 14 güne çıkarılacak.

Evrensel bir hak olan tüketicilerin bilgilendirilmesi esas alınarak başta turizm, bankacılık ve inşaat sektörü olmak üzere tüketicilerin sözleşme imzalanmadan önce bilgilendirilmesi zorunlu tutulacak ve tüketiciden talep edilecek her türlü ücret ve masrafa dair konuların sözleşmenin eki olarak tüketiciye ayrıca verilmesi zorunlu olacaktır.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Mayıs 07, 2016
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 708 okunma
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..
Turkcell Superonline 50 MBit Hız Hizmeti Veremiyor
Nisan 29, 2018
|
Kategori: İletişim
Evime yaklaşık 12-13 gün önce 50 megabit 200 gigabayt internet paketini 108 tl gibi aylık aboneliği satın aldım, aldığım günden beri 24 megabit internet hızı kullanıyorum. Sorunu süperonline firmasına bildirdim bana bina içi tessaatında sorun olduğun..
Pronet Alarm Sistemleri Maddi Hasar ve Zarar
Mart 11, 2018
|
Kategori: Hizmet
Pronet alarm sistemini yeni aldığım eve farklı bir kullanıcıdan devir yaptırarak kurdurmak için başvuru yaptım. Ekipler kurulum sırasında o kadar özensiz çalışmışlar ki yeni evin duvarlarını delmişler, duvarı deldiklerinde klima borusunu da delmişler..
Türk Telekom Haksız Kazanç Elde Etmeye Çalışıyor
Mart 11, 2018
|
Kategori: İletişim
Merhaba; 0224**6666 Numaralı Telefon ve internet hattımı nakil yapılmak üzere telefonla arayıp başvuruda bulundum Türk Telekoma. Neyse bana borcumdan dolayı nakil başvurusunu alamayacaklarını söylediler. Haberim olmadan beni icraya vermişler. İcra bo..