Tüketici Şikayetleri
Tüketicilerin aldıkları hizmette karşılaştıkları sorunları dile getirmek amacı ile tüketici şikayet siteleri oluşturulmuş ve hangi hizmet alanı ile ilgili şikâyetiniz varsa bunu dile getirmeniz için gerekli ortam hazırlanmıştır. Hizmet alanına göre şikâyetinizi dile getirdiğiniz birim sizinle geri bildirime geçmekte ve durumun düzeltilmesi için çalışmaları başlatmaktadır.
İletişime geçmeye çalıştığınız firma tüketici şikâyetleri konusunda hassas bir firma değilse muhtemelen şikâyetinizi dikkate almayacak ve sizi mağdur bırakacaktır. Bu durumda tüketici hakları sitelerine tekrar, sorunun giderilmediğine dair bilgiler ekleme hakkınız bulunmaktadır. Böylelikle diğer tüketicilerin aynı firmayı tercih etmelerini engelleyerek onların da mağdur olmalarının önüne geçmiş olursunuz. TuketiciSikayetleri.com.tr adresi size bu konuda yardımcı olacak adresler arasında yer almaktadır.
Tüketici şikâyetleri sitelerinde kimi zaman firmaların karalanmasını isteyen kişiler de asılsız ithamlarda bulunabilirler. Bu nedenle şikâyet sitelerinde yazılan yazıların daima kontrolden geçirilerek siteye konulması gerekmektedir. Bunda amaç, asılsız şikâyetlerin önüne geçmeyi hedeflemektir. Şikâyet sitelerinde yer alan şikâyet var üyelik formları doldurulup ilgili kurumlar şikâyet edilir. Banka şikâyet etmek için banka şikâyet formlarından, gsm operatörlerini şikâyet etmek için gsm şikâyet formlarından yararlanabilirsiniz. Her birim kendine özgü şikâyet üyelik formu bulundurduğundan şikâyetlerinizi iletmek daha kolay olacaktır.
Tüketici haklarını ararlarken yapacakları şikâyetlerde en başta amaca uygunluk ilkesine dikkat etmelidirler. Tüketici şikâyetleri yapılırken almış olduğunuz ürün ile ilgili rahatsızlık duyduğunuz durumları dile getirirken firmanın gururunu zedeleyici ithamlarda bulunmak sizi zor duruma sokabilir, bu nedenle şikâyet bildirimlerinizi yaparken hiçbir zaman kızgınlıkla kendinizi zor duruma sokacak eylemlerde bulunmamanız önerilmektedir.