Şikayetim Var
Ayıplı mal nedir?
Satıcı tarafından vaat edilen özellikleri taşımayan arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş defolu mal ve hizmetlere ayıplı mal yada hizmetler denir. Öncelikle tüketici olarak yalnız olmadığımızı bazı yasal haklarımız olduğunu bilmemiz gerekir.
Peki satın aldığımız malı hangi durumlarda iade edebiliriz? Öncelikle fiş veya faturamızı yanımıza alarak neden bu malın iade etme zorunda olduğumuzun gerekçelerini çok iyi bilmemiz gerekir. Tüketici hakları yasasına göre;
Tüketici kapıdan veya doğrudan satışlarda hiçbir gerekçe göstermeksizin 7 gün içerisinde malı iade etme hakkına sahiptir. Tüketici malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirerek hakkını arayabilir. Alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketici malı yenisiyle değiştirme, malı iade etme, ücretsiz servis hizmetinden yararlanma, ayıp oranında indirim talep etme haklarına sahiptir. Firma hiçbir şekilde bu seçenek haklarımızdan birisini dayatamaz.
Sosyal hayatta şikayet etsin ya da etmesin herkes bir gün bu tip bir sorunla karşılaşacaktır. Bir vatandaş olarak görevimiz yasal haklarımızı bilmek ve sonuna kadar hakkımızı aramaktır. Tüketici Hakem heyeti hakkımızı aramak için ilk başvuracağımız yerdir. Tüketici Hakem heyetleri kaymakamlıkda bulunmaktadır.
Tüketicilerin aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili şikayetinde artık tüketici mahkemeleri ve hakem heyetleri, en kritik rolü oynuyor. Her yıl bu mahkemeler tarafından alınan kararla milyonlarca tüketicinin haklarını yeniden düzenlenerek mağduriyetleri gideriliyor.
Satın aldığınızı ürün ya da hizmetin ayıplı olduğunu fark ettiniz veya memnun kalmadınız öncelikle mal veya hizmet sağlayıcıyla görüşmeniz gerekir. Karşı taraf sorunu çözemiyor veya yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa hakkınızı arayabileceğiniz birçok kanal vardır.
Tuketici Hakem Heyeti bu kanallardan biridir. Sitemiz aracılığıyla sorunlarınızı, memnuniyetsizliklerinizi, hızlı ve ekonomik bir şekilde internet ortamında paylaşıp çözüm arayabilirsiniz. Tuketici Hakem Heyeti, şikayetlerinizi sizden hiçbir maliyet talep etmeden karşı taraf ile uzlaştırmak ve mağduriyetinizi gidermek amacıyla açılan bir şikayet sitesidir. Ve devlet kurumlarıyla veya Tüketici Hakem Heyetleriyle bir bağı yoktur. Sadece tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve şikayetlere internet üzerinden çözüm üretilmesi amacıyla kurulan bir sosyal medya şikayet portalıdır. Tüketici hakem heyetleriyle ilgili geniş ve resmi bilgiyi tuketici.gov.tr adresinden öğrenebilirsiniz.
Eğer şikayetçi olduğunuz firma yükümlülüklerini yerine getirmiyorsa Tuketici Hakem Heyeti şikayetlerinizi yayımlayıp çözüm aramanızda yardımcı olabilir.
2016 model BMC kamuyonetle aldık aracı teslim aldığımızda aracın birçok yerinde hata si vardı ve biz bu BMC kamyonu alıp gebzede ki BMC servisi olan iyi sular servisine götürdük ve bu araca İYİ SULARININ BMC servisi 74 adet fotoğraf alarak biridaha ki servise geldiğinizde gerekeni yapılacağı söylenmişti ama servis arızaları bildiginhalde pammamistir biz bu aracı aldığımızda servis bunun ayıplı mal olduğunu biliyordum ama gereken yapılmamıştır biz bu BMC servisinden sikayetciyim