Şikayetim Var
İnsanoğlu yaşamını devam ettirebilmek amacıyla sürekli bir şeyler satın alma durumundadır. Yani insan insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Günümüzde teknolojinin gelişimi yeni gıda ürünleri ve hizmet alanlarının piyasaya sürülmesiyle birlikte insan sağlığına zararlı birçok ürün veya hizmet tüketicilerin kullanımına sunulmuştur.
Bu nedenle hükümetler tarafından tüketicileri koruyup kollamak amacıyla yeni tüketici yasaları hazırlanarak tüketiciler hukuki açıdan koruma alıntına alınmıştır. Elbette ki bu kadar geniş halk kitlelerinin korunması zor olmaktadır. Bu nedenle Tüketici Hakem Heyetleri ve Mahkemeleri tüketicilerin haklarını aramak için yeterli olmuyor. Bu nedenle birçok tüketici örgüt ve dernekleri tüketicilerin haklarını aramayı ve onları herhangi bir mağduriyetleri durumunda ezdirmemeyi kendilerine görev edinmişlerdir.
Peki, biz sürekli bir şeyler satın alan tüketiciler, haklarımızı ne kadar biliyoruz hak arama kanallarımız nelerdir? Ülkemizde dünyanın en gelişmiş tüketici yasaları uygulanıyor. Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Tüketiciler satın aldığı bir malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Üründeki kusurun giderilmesini, yani tamir edilmesini isteyebilir. Kusur oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketiciler bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek mecburiyetindedir.
Ülkemizde Hakem Heyetlerine ve Mahkemelerine özellikle bankaların yaptığı haksız uygulamalar ve mobil telefon aboneleriyle alakalı tüketici şikayetleri o kadar fazla ki Hakem Heyetlerinin en fazla 90 gün içerisinden sonuçlandırmak zorunda olduğu davalar 9 aya kadar çıkabiliyor.
Bu nedenle ‘’geciken adalet en büyük adaletsizliktir’’ teziyle hareket eden ve internet ortamında sıkıntı ve mağduriyet yaşayan tüketiciler için online 7/24 hizmet veren sikayet.com gibi tüketici şikayet paylaşım ve çözüm platformları kurulmuştur. Bu tüketici dostu portallar sayesinde şikayetlerini bildiren tüketiciler her türlü ticari alışveriş memnuniyetsizliğinde ücretsiz olarak kısa sürede etkin çözümler sağlamaktadır.
Bizler tüketici hakem heyetleri değiliz ancak tüketici olarak sizlerin şikayetlerini ve yorumlarını yayımlayan bir tüketici şikayet sitesiyiz. Şikayetlerinizin ilgili birimlere duyurulmasına ve çözümler bulunmasına yardımcı olmak adına buradayız. Tüketiciler sosyal paylaşım ve şikayet sitelerine çözüm bulmak amacıyla gelmekte ve şikayetlerini yayımlamaktalar. Bizler de sizlerin şikayetlerine aracı olarak firmalara duyurmaya gayret etmekteyiz.
Merhabalar. 07.11.2015 tarihinde Altuneller Otomatik Kapı Sistemleri Genel Müdürü Hayrullah A. ile Otomatik sarmal Kepenk Garaj Kapı Sözleşmesi yaptık. Fiyat olarak 1750 TL’ye anlaştık ve 800 TL peşin verilerek sözleşmeye yazılmıştır. Kalan 950 TL. İse işi tamamlandığında verilecekti. Sözleşmede yer alan işin teslim tarihi 16.11 2015 tarihinde anlaşmıştık, fakat 16.11. 2015 tarihinde işi teslim etmediler ve ben her 2 günde bir aramama rağmen kapıyı bügüne kadar yapmadılar ve 800 TL. peşinatı ödememektedirler. Yapılmayan kapı için verilen peşinatın tarafıma iade edilmesi için yardımcı olabilir misiniz. Tşk.