Tüketici Hakem Heyeti
Bir çok tüketici kurum ve kuruluşun firmalardan şikayetçi olduklarında ilk başvurduğu merkez Tüketici Hakem Heyetleri olmaktadır. Tüketici Hakem Heyeti, alınan ürünün veya malın eksik ya da bozuk olması halinde satış yapan firma ile görüşülmesini istemektedir. Eğer satış yapan firma yetkilileri bu sorunları tüketici hatası başlığı altında bir bildirgede bulunursa işin içine Tüketici Hakem Heyeti girmektedir. Ki bu durum satış yapan firma için kötü bir durum oluşacağının göstergesi olmaktadır.
Tüketici Hakem Heyetleri, vatandaşların kendi başlarına çözemedikleri ürünlerle ilgili sorunları halletmek üzere ilçelerde kaymakamlıklar, illerde de valiliklerde bulunmaktadır. Tüketici Heyetlerine eksik ve ya bozuk ürün bildirimi yapılmaktadır. Ardından ürün veya mal ile ilgili şikayette bulunulmaktadır. Şikayet, Tüketici Heyeti’ne ulaştığından itibaren 15 gün içerisinde ilgilenilmekte ve konu 2-3 aylık bir dönem içerisinde çözüme ulaştırılmaktadır. İnternet üzerinden Tüketicileri Koruma Derneği, Tüketiciler Birliği ve Tüketici Hakem Heyetinin sitelerinde bulunan şikayet et butonu ve şikayet formu ile şikâyetler bildirilmektedir. Tüketici Hakem Heyetine başvurulabilmesi için üründeki aynı hatadan dolayı üç sefer servise gitmesi ve sorunun çözülememesi sonucunda başvuru kabul edilmektedir.
E-tüketici adı altında geliştirilen bir tüketici projesi bulunmaktadır. Site üzerinden yapılan şikayet ve öneriler sık sık kontrol edilmekte ve çözüm aranmaktadır. Bu proje sayesinde insanlar tüketici haklarının farkına varmakta ve haklarını nasıl savunacaklarını öğrenmektedirler. İnternet aracılığı ile yapılan e-tüketici şikayetleri e-devlet sitesinden de yapılmaktadır. İnsanlar tüm işlerini internet üzerinde tek tık ile yaptıkları gibi bir çok işlerini de internet üzerinden halletmektedirler. Haklı olarak bu tür işleri yani şikayet, öneri ve sorun bildirme gibi işleri de internet üzerinden belirli sitelere yapmak istemektedirler.
Tüketici şikayetlerinin takipçisi olan bazı kaliteli tüketici şikayet siteleri de vatandaşlara hak arama yolunda yazrdımcı olmakta ve şikayetlerini ilgili firmalara iletirken aracı kurum olarak görev yapmaktadırlar. Bu şikayet sitelerinden bazıları da Sikayet.com, Tuketiciden.com gibi internet şikayet portallarıdır.