Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Cep Telefonu Şikayetim Var

Cep Telefonu Şikayetim Var

Tüketicileri ve haklarını korumak amacıyla kurulmuş olan tüketici dernekleri, günümüz tüketicilerinin daha bilinçli olmaları adına pek çok hizmette bulunmaktadır. İnternet sitesi aracılığı ile bu konudaki sorularınıza cevap bulabileceğiniz içeriğe sahip olması ile birçok tüketici hakları ve dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi sahibi olmaktadır. Tüketici şikâyetlerinin de yer aldığı sitede şikayetlerinizi yazarak ilgili firmalara ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Tüketici olan insanların firmalara karşı haklarının korunması konusunda pek çok etkili yöntem bulunmaktadır. Yasalarla korunan tüketici haklarının yanı sıra, tüketici dernekleri ile kişilerin kendi çabaları ile tüketiciye destek vermeleri, tüketiciye karşı haksızlık teşebbüsünde bulunacak olan firmaların daha özenli olmalarını sağlamaktadır.

Tüketici derneklerinin en önemli amacı, sorunsuz alışveriş yapıldığı ve tüketicinin mağdur edilmediği firmaların var olmalarını sağlamak ve insanların bilinçlenmelerine katkı sağlamaktır. Tüketici taleplerini karşılamakta yetersiz kalan firmaların müşterilerine verdikleri sözleri yerine getirmeleri için gereken çabanın verilmesinde tüketici derneklerinin pek çok desteği bulunmaktadır. Oldukça fazla sayıda olan tüketici dernekleri ile kişilerin firmalara karşı mücadele vermeleri son derece kolay bir hal almaktadır. Kurulan derneklerin yanı sıra şikayet siteleri de tüketicilerin yararına hizmet veren sitelerdir. Bunarın başında gelen Sikayet.com, Tuketiciden.com, TuketiciSikayetleri.com.tr haksızlık yapan firmalara karşı kaliteli hizmet verme konusunda gerekli uyarının yapılmasında etkili olmaktadır.

Tüketici şikayetlerinin yer aldığı pek çok platform, satın alım yapacak tüketicilerin kararlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu konuda kararsız kalan ve çeşitli tereddütleri olan firmalar hakkında şikayet siteleri fikir verici nitelik taşımaktadır. Bu amaçla insanların firmalardan bekledikleri hizmet kalitesini görememeleri sonucunda şikayet mesajının kolay bir şekilde yazılması ile istenilen sonuç büyük olasılıkla elde edilmektedir.

Tüketici ve firma için oldukça önemli olan şikâyet siteleri, gereken anlarda tüketicilerin biraraya gelmelerini sağlayan önemli bir hizmet vermektedir. Bazı firmaların müşterilerine karşı görevlerinde yeteri kadar özveride bulunmadan hizmet vermemeleri müşteri memnuniyetini geride bırakmaktadır. Bu da kişilerin aldıkları hizmet sonrasında memnuniyetsiz bir durum içinde bulunmalarına sebebiyet vermektedir. Bu nedenle araştırmadan karar vermek tüketicilerin çoğunlukla yanılmalarına ve firmaların olumsuz tutumlarına maruz kalmalarına neden olmaktadır.

Günümüzde tüketicilerin hizmet almak için tercih edecekleri firmalar hakkında bilgi sahibi olmaları şikayet siteleri ile oldukça kolay bir hale gelmiştir. Bu şekilde tüketici olan kişiler hak ve beklentilerine uygun hizmet alamadıkları firmaları, oldukça ilgi gören şikâyet sitelerinde alınan hizmetin boyutu ve kalitesi hakkında bilgi verici nitelikte şikâyetler bulunmaktadır. Bu tür şikâyetler, firmalara sorumlulukları konusunda hatırlatıcı nitelik taşırken, tüketicilerin de bu şikayetlerden etkilenerek tercih etmekte karar kıldıkları firma hakkında fikirlerinin değiştiği görülmektedir.

Bu alanda pek çok kişinin şikâyetlerine yer veren Sikayet.com, tuketicisikayetleri.com.tr, tuketiciden.com şikayetlerinizi yazarak ve diğer şikâyetlere bakarak firmalar hakkında fikir edinebilirsiniz. Firmaların aleyhine bir durum olarak, müşteri memnuniyetinin karşılanmaması gibi durumlarda, firmaların müşteri kaybetme olasılıkları oldukça yüksektir. Bu konuda pek çok firmanın bulunması ve aynı düzeyde hizmetin müşteri memnuniyetine dayandırılması gibi pek çok neden, sorumluluk sahibi olmayan firmaların yok olmalarını sağlayacaktır. Bu nedenle şikâyet sitelerini olabildiğince kullanmak ve yaşanan sorun ve şikayetlerin bu alanlarda yazılması tüketicilerin daha bilinçli olmalarını da beraberinde getirecektir. Bu anlamda tüketicilerin hizmet aldıkları firmalara ulaşmaktaki en etki yöntemlerden biri olan şikâyet siteleri, büyük ölçüde amaca ulaştırmayı kesin hale getirmektedir.

Tüketici şikâyetlerine karşı kayıtsız kalan ve gerekeni yapmayan kurumlar, tüketicilerin firmaya duydukları güvenin kaybedilmesini sağlamaktadır. Dolayısıyla bu konuda sorumluluklarını yerine getirmeyen firmaların yer aldığı şikayet siteleri, bilinçli tüketiciler için referans niteliği taşımaktadır. Bu şekilde verilmekte olan kalitesiz ve memnuniyetsiz olan hizmetlerden yararlanmak yerine daha kaliteli firmalar tercih edilmektedir. Bu anlamda tek bir firmaya mecbur olmayan tüketicilerin önünde pek çok seçenek bulunması şikâyet sitelerinin daha fazla tercih edilmesini sağlamaktadır. Sizde bir şikâyetim var diyorsanız ve bu şikayetinizi firma aracılığı ile çözüme kavuşturamıyorsanız, etkili bir yöntem olarak şikâyet sitelerini ziyaret edebilirsiniz. Bu şekilde insanları kendilerine ve diğer tüketicilere karşı görevlerini yerine getirirken aynı zamanda firmalarında tüketicilerine karşı daha özenli olmalarını sağlamaktadır. Bu nedenle vakit kaybetmeden tüketiciden şikâyet var konulu şikayetlerinizi kaliteli siteler aracılığı ile pek çok kişinin görmesini sağlayabilirsiniz.

Günümüzde bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte hayatımızı kolaylaştıran neredeyse herkesin eli ayağı olan cihazlardan biri de cep telefonlarıdır. Dünyada ve ülkemizde gün be gün teknolojinin gelişip ilerlemesiyle birlikte cep telefonlarını değiştirme sıklığı da artıyor.

Ülkemizde yapılan araştırmalara göre tüketiciler sekiz ayda bir mobil telefon değiştiriyorlar. Bununla birlikte bir çok tüketici satın aldığı telefonlardan memnuniyetsizlik yaşayarak şikayetçi oluyor. Peki ilerde cep telefonu şikayetçisi olmamamız için nelere dikkat etmeliyiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep telefonu alacak tüketicilere ilerde mağduriyet yaşamamaları için birtakım uyarı ve önerilerde bulunuyor.

Buna göre; Satın alınan mobil telefonun markası, modeli ve seri numarası veya IMEI numarasının faturada mutlaka belirtilmiş olması ve ürünün ‘CE’ işaretinin varlığının kontrol edilmesi gerekir. Yeni satın alınan cep telefonunun Türkçe kılavuzu olmalıdır. Mobil telefon aboneleri cep telefonu operatörleriyle yaptıkları sözleşme şartlarını iyi okumalıdır.

GSM operatörü paket tarifesi ücretlendirme sıklığı, ücretsiz konuşma süresi, kısa mesaj sayısı, veri miktarı gibi ayrıntı ve detaylar öğrenilmeden tarife seçilmemelidir. Cep telefonu hattı özel içerikli hizmetlere açıksa, GSM operatörü söz konusu hizmeti sunmaya başlamadan önce ücretlendirmeye dair olarak ücretsiz bir şekilde aboneyi bilgilendirmek mecburiyetindedir. Ayrıca doğa ve tüketicinin korunması açısından asgari güvenlik şartlarını sağlamayan ve teknik düzenlemelere sembol, paketleme, işaretleme, etiketleme ve standartlara uygunluk değerlendirmesi işlemlerine uygun üretilmemiş cep telefonlarının alınmaması gerekiyor. Tabi, teknik ve yetkili servise ulaşım kolaylığı da tüketicilerinin cep telefonu satın almasında önemli bir etmendir.

Her yıl tüketici derneklerine ve hakem heyetlerine binlerce cep telefonu şikayeti geliyor. Peki mobil telefon sahipleri hangi konulardan şikayetçiler? Bir tüketici şikayet sitesinin araştırmasına göre, cep telefonu sektöründe şikayetleri cevaplama oranı açısından ise diğer sektörlerle karşılaştırıldığında oldukça düşük bir cevaplama oranı olduğu görülüyor. General Mobile ve Samsung gibi cep telefonu markaları tüketici şikayetlerinin tamamına yakınını cevaplandırırken, Nokia, Sony Ericson gibi piyasadaki diğer büyük markalar ise şikayetlerinin büyük çoğunlığunu cevapsız bırakıyor.

Nokia, Black Berry, Sony Ericson, LG, HTC ve Trident gelen tüketici şikayetlerini cevaplama oranında yüzde 5’in altında. Şikayet cevaplamada sektör ortalaması ise yüzde 49’da kalıyor. Cep telefonu sektöründe en çok şikayet iletilen konular; yetkili teknik servis, garanti, iade ve değişim, yazılım, bağlantı, batarya, hoparlör ve mikrofon sıkıntıları üzerine yoğunlaşıyor. Mobil telefon sektöründeki markalar karşılaştırıldığında, piyasa payına oranla tüketicilerden en yüksek oranda şikayet alan markalar; HTC, LG, Sony Ericson ve Trident olarak sıralanıyor. Apple, Nokia, BlackBerry, General Mobile ve Samsung ile alakalı tüketici şikayetleri normal seviyede. Apple ise en düşük cep telefonu şikayeti oranıyla bu alanda en iyi cep telefonu markasıdır.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Yorumlar (1)
İ. Yazıcı

Telekom avea ile 25 tl’lık sözleşme yapmamıza rağmen bu ay 6750 tl fatura çıkarıyorlar. Biz başa çıkamayız ancak btk çözer.

Haziran 19, 2017
Kategori : Cep Telefonu
Yorum : 1
Okunma : 1.357 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..