Belediye Şikayet
İnternet sayesinde artık hayatımızdaki değişiklikler büyük ölçüde artmış durumdadır. Özellikle de hakkımızı arama ve sesimizi duyurma konusunda büyük bir etkiye sahip olan internet, sosyal ağlar ve internet siteleri sayesinde herkesin şikayette bulunma ve firmaların eksik yanlarını söyleme konusunda büyük faydaları olmuştur.
Ancak bunun daha da ötesinde sikayet başvurusu için özel olarak hazırlanmış internet siteleri sayesinde direkt olarak firmalara ulaşabilen özel adresler oluşturulmuştur. Bu internet siteleri sayesinde her gün binlerce kişi memnun kalmadıkları konularda istedikleri gibi şikayetlerini dile getirebilmektedir. Bunun yanı sıra oluşturulan şikayet hatları ile telefondan dahi anında rahatsız olduğumuz durumlarla ilgili olarak şikayette bulunma hakkımız olmaktadır.
Şikayet başvurusu aklınıza gelebilecek her türlü konuda yapılabilmektedir. Aldığınız yiyeceğin kötü olması, elektronik eşyanın arızalı çıkması, firmaların yeterince ilgilenmemesi, tatilinizi yaparken karşılaştığınız aksaklıklar daha binlerce konuda birçok kişi şikayette bulunmaktadır. Bu şikayetler sayesinde tüketiciler artık bilinçli olarak haklarını rahatça arayabilmektedirler.
Buna teşvik için hem internet hem de kamuoyunda büyük çalışmalar yapılmaktadır. Her gün internet siteleri arasına bir yenisi eklenirken, oluşturulan özel hatlar ile tüketicilerin ilgili kurumlarla ilgili sorunlarını rahatça aktarabilmeleri için destek hatları ücretsiz olarak hizmet vermektedir. Ancak bunlar yeterli kalmamaktadır. İletişimin daha da artması sayesinde ilgili kurumun direkt olarak kendisine yapılan şikayet bildirimleri son zamanlarda artmış durumdadır.
Şikayet başvurusu özellikle sosyal medyayla birlikte daha da etkili bir hal almış durumdadır. Çünkü artık milyonlarca kişi bu ağlar üzerinden haberleşmektedir. Bu nedenle bir kişinin yaşayacağı önemli bir sorun bir anda gündem haline gelebilmektedir. Bu da gündeme büyük ölçüde şekil vermektedir. Sosyal ağlar üzerinden yapılan her paylaşım, bildirim ya da yorum, firmaların özellikle dikkat ettiği şeyler arasında yer almaktadır.
Bunun yanı sıra tüketicilerin bilinçlenmesi adına Sikayetcom internet sitesi gibi birçok adres özel bilgilendirme metinleri yayınlayarak, katkı sağlamaya çalışmakta, sorunu olanların ilgili internet sitelerine yönelerek şikayetlerini yapmalarına imkan tanımaktadır. İnternetin bu gücü sayesinde artık firmalar değil tüketiciler istediğini yaptırarak, daha iyi bir şekilde yaşama hakkına sahip olmaktadır.
Dünyada ve ülkemizde bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişimi hayatımızı her alanda kolaylaştırmıştır. Geçmişte tüketiciler satın aldığı bir ürün veya hizmetten duyduğu memnuniyetsizliği veya mağduriyeti hizmet aldığı firmaya defalarca giderek ve şikayet dilekçesi yazarak mağduriyetinin telafi edilmesini, hatanın düzeltilmesini istiyordu.
Çoğu zaman tüketiciler yapılan zahmete değmeyeceği dolayısıyla şikayet etmekten vazgeçiyor. Onun yerine satın aldıkları firmayı terk ediyorlardı. Günümüzde ise şikayet anlayışı tamamen değişti. Tüketiciler şikayet dilekçesi yerine firma ve markaların internet sitelerini tıklayarak şikayet formlarını veya anketlerini doldurarak şikayetlerini bildiriyorlar.
Ayrıca şu aralar çok popüler olan facebook ve twitter gibi sosyal medya paylaşım sitelerinden firmaların sayfalarına girerek çok kolay ve basit bir şekilde görüş, düşünce ve şikayetlerini bildirerek mağduriyetlerinin giderilerek çözüme ulaştırılmasını istiyorlar.
Günümüz tüketicileri ayrıca Tüketici Mahkemeleri ve Hakem Heyetlerine internet üzerinden şikayetlerini bildirerek bu problemlerin çözülmesini sağlıyorlar. PTT’den 1 TL karşılığı alınan şifrelerle tüketiciler e-devlet kapısı üzerinden mobil imza sahibi ise tuketicisikayeti.tuketici.gov.tr internet sayfası üzerinden kendileri için hazırlanmış olan şikayet formlarını doldurarak Hakem Heyetlerine kolayca şikayette bulunabilir.
Böylece yapılan şikayet başvurusu Tüketicinin ikamet ettiği yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine düşüyor. Mobil imza sahibi olmayan tüketiciler yaptıkları müracaatların iki adet çıktısını alarak, imzalayıp gerekli belgelerle (fatura, fiş, ekstre) beraber ikamet ettiği yerdeki Tüketici Hakem Heyetine 15 gün içersinde teslim etmesi gerekiyor.
Günümüz tüketicileri sonuç alım süresi 3 ile 6 ay arasında olan Hakem Heyetleri ve Mahkemelerle uğraşmadan şikayet dilekçesi yazmadan 7 gün 24 saat ücretsiz ve etkin çözüm alabilecekleri adreslerden biri de Sikayet.com tüketici şikayet paylaşım platformudur. Tüketiciler internet ağı üzerinden çok kolay ve zahmetsiz bir şekilde bu adresteki şikayet formunu doldurarak gönderebiliyorlar.
Sikayet.com yöneticileri tarafından alınarak tasnif edilen şikayetler 24 saat içinde tüketicilere karşı sorumluluğunu yerine getirmeyen firmaya bildiriliyor. Bu şikayet portalı internetteki gücünü kullanarak tüketici problemlerinin en kısa zamanda çözüme ulaştırmak suretiyle tüketicilerin mağduriyeti gideriyor.
Bir tüketici olarak mağduriyet yaşamamak için haklarımızı korumalı ve şikayete sebep olan firmaları sosyal medya ve şikayet sitelerinde paylaşmalıyız. Tüketici hakem heyetlerine yapılan resmi müracaatlarımız neticesinde en etkili sonucu almış oluruz. Eğer firma hakem heyeti kararlarına uymuyorsa tüketici mahkemelerine gitme hakkımız da vardır. Tüketici mahkemesinden çıkan sonuç kesindir ve firmanın uyması gerekir.