Tüketici Şikayet Hattı
Birçok kişi hakkını aramak ve yaşadığı sorunları dile getirmek için her gün tüketici haklarına ya da sorun yaşadığı firmaların, şirketlerin ilgili yerlerine bildirimlerde bulunmaktadır. Ancak ne yazık ki bunların neredeyse yarısı kişilerin istediği gibi sonuçlanmaktadır. Ancak bu artık bir anlamda geride kalmış durumdadır. Çünkü artık internetin sağladığı imkanlar sayesinde, şikayet siteleri aracılığıyla isteyen, dilediği firma ile ilgili yaşadığı sorunu özgürce, anında internette paylaşabilmektedir.
Özellikle son yıllarda yaygınlaşan bu sistem sayesinde tüketiciler resmi makamlarla uğraşmadan binlerce kişiye sesini duyurarak bir kitlesel güç oluşturabilmektedir. Sosyal medyanın ve haber ağlarının katkısı sayesinde de bazen bu çok daha büyük boyutlara ulaşabilmekte ve sadece şikayette bulunan kişi değil aynı zamanda başka kişiler fayda görebilmektedir.
Şikayet siteleri sadece kişilerin seslerini duyurması için değil aynı zamanda bilinçlenmek isteyenlerin ya da bilgi arayanların da işlerini kolaylaştırmaktadır. Örneğin; bir telefon alacak olan kişi, o telefonla ilgili özellikleri araştırırken, bu siteler üzerinde var olan şikayetleri de okuyarak ilgili firmanın tutumu, herhangi bir sorunda yaklaşımı nasıl olur, nelerle karşılaşabilir öğrenebilmektedir. Bu siteler üzerinden akla gelebilecek her türlü konuyla ilgili olarak kolayca ücretsiz olarak şikayette bulunulabilmektedir. Bu şikayetler sadece orada yayımlanmakla kalmayıp, çoğu zaman ilgili kurumun yöneticilerine ya da çalışanlarına da ulaştırılabilmektedir.
Sizler de aldığınız ürün veya hizmetlerle ilgili olarak sorun yaşıyorsanız ve hakkınızı arama konusunda eksiklikler hissediyorsanız şikayet siteleri sayesinde bunun üstesinden gelebilirsiniz. Özellikle son yılların gözde yöntemi olan bu sistem sayesinde, evinizden çıkmadan, yorulmadan, birkaç cümle ile sorunlarınızı dile getirebilirsiniz. Bu konuda yeterli bilgiye sahip değilseniz ilgili sitelerle bilgi almak için sikayetsiteleri.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Bu site üzerinde neler yapılabileceği, hangi sitelerde şikayette bulunulabileceği, ne gibi faydalar görülebileceği ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Bilinçli tüketici olan herkes bu siteler sayesinde hem kendileri haklarını aramakta hem de başkaları için birer yol gösterici olmaktadır. Çünkü bu sitelerde yer alan şikayetler konusunda benzer sorunları yaşayıp da çözüme ulaşan kişiler, dilerlerse yorum yazarak şikayette bulunan kişilere yardımcı olabilmektedir.
Tüketici Şikayetleri Çözüm Platformu
Çağımızda bilişim teknolojisinin akıla almaz bir hızda gelişmesiyle birlikte birçok iletişim kanalı ortaya çıkmış bu hızlı iletişim kanalları en fazla satın aldığı ürün veya hizmetten memnuniyetsizlik duyan tüketicileri mutlu etmiştir. Günümüzde tüketicileri şikayetleri ve memnuniyetsizliklerini dile getirerek çözümler isteyebilecekleri bir çok iletişim kanalı vardır. Bunlardan en kolay, basit ve maliyetsiz olanı ise şikayet siteleridir.
Yapılan anket ve araştırmalara göre ülkemizde tüketicilerin büyük çoğunluğu özellikle gençler interneti etkin bir biçimde kullanıyor. Tüketiciler internet ortamında forum, bloglar ve sosyal paylaşım sitelerine girerek her türlü konuda görüş, şikayet, eleştiri ve yorumlarını özgür bir şekilde dile getiriyorlar. Örneğin, facebook sosyal paylaşım sitesi kullanımında ülkemiz dünyada 4. Sıraya yerleşmiştir ve popülerliğini gün geçtikçe de arttırmaktadır.
Günümüz bilinçli tüketicileri de internet sosyal paylaşım kanallarını etkin olarak kullanmaya başlamışlardır. Satın aldığı hizmet veya üründen şikayetçi olan tüketiciler internet üzerinden marka olmuş firma ve işletmelerin web sitelerine girerek görüşlerini, şikayetlerini, memnuniyetsizliklerini ifade etmektedirler.
Bunların yanında facebook, twitter, ve tüketici şikayetleri için kurulmuş Sikayet.com, Tuketiciden.com gibi internet şikayet, çözüm ve paylaşım portallarından problemlerine çözüm aramaktadırlar. Ülkemizde 2012 yılında yapılan araştırma ve anketlere göre tüketiciler tarafından en fazla şikayet alan kurumlar; başta bankalar olmak üzere sırasıyla Cep telefonu operatörleri, internet şirketleri, turizm acenteleri ve oteller ile belediyeler geliyor.
Tüketiciler eğer haklı olduklarını düşünüyorlarsa firma veya marka da problemlerinin çözümü konusunda gerekli ilgi ve yardım gösterilmediyse, yani yükümlülüklerini yerine getirmediyse şikayet siteleri aracılığıyla çok kolay ve zahmetsiz bir şekilde şikayetlerini dile getirebilirler. Şikayet siteleri tüketicilerin şikayetlerini dile getirerek çözümler bulabileceği en uygun ortamlardır.
Bir şikayetim var diyen tüketici Sikayet.com sitesine 7/24 online gelip şikayetini yazabilir ve şikayetine etkin çözüm arayışını başlatabilir. Şikayetini ve şikayetçi olduğu firmayı ekrandaki şikayet formuna yazarak bir tıkla gönderebilir. Çok pratik ve zahmetsiz, saniyeler içinde her şeyi istediği gibi ayarlayabilir. Tüketici Hakem Heyetlerinde aylarca bekleme çilesine son veren bu platformlar aracılığıyla çok kısa sürede etkin ve şeffaf çözümler elde edebiliyorsunuz.