KALİTESİZLİĞİN VE İSTİSMARIN ADI: NEOVA
1. Arabamın arka tamponuna bir yaşlı amca çarptı. Trafik polisi bütün kusuru çarpan amcaya verdi.
2. NEOVAnın sözleşmeli servisine gittim. Servis iki seçenek sundu: Zorunlu sigortadan yaptırırsan yedek tampon takarlar. NEOVAdan (kaskodan) yaptırırsan orijinal tampon takarlar. 40 bin liralık araç neticede, kaskodan (NEOVA) yaptıralım dedik. Demez olsaydık.
3. En az beş kere servise gittim, 25 kere toplam beş saat NEOVA ile görüştüm. Bir ay sürdü, bir tampon çatlağının tamir edilme aşamasına gelmesi.
4. En ağırı da simsar kılıklı eksperin tahakkümüne, uzun eşşeğe atlar gibi adamın üstüne seyirten çalışanların hakaretlerine maruz kalmak.
5. Servise açıyorum çıkmıyor, çıktığında henüz NEOVAdan dosyaya cevap verilmedi diyor. NEOVAya açıyorum, biz bilmiyoruz, elimizde iki dosya var. Kim kime geçmiş bilmiyoruz diyorlar. Şikayet edecek bir yer yok, sekreterler ciklet çiyneyen, mahalle sucusunda çalışan altın günü kızları gibi. Adamın yüzüne “ne var!” der gibi sırtaran cevaplar veriyorlar.
6. İşbölümü sıfır. Sorumlu yok, ast üst hiyerarşisi yok. Yetkili kim soruyorsun; herkes veya hiçkimse gibi cevaplar veriyorlar. Çalışanların iletişimleri ise sürekli uzun eşek oynayıp bir birlerine atlamış mahalle çocukları gibi. Nezakete hiç gelmiyorlar, hemen uzun eşeğe atlama kıvamında üstüne atlamak için seyirtiyorlar.
7. Bir ay sonra, bilmem kaç gün mesaimin, moralin, kontörün içine ettikten sonra bari sonu iyi bitse. Asıl fosseptik tamir için randevuya çağırdıklarında patlıyor. Bizim tampona yama yapacaklarmış! Servisçiye soruyorum: Bu ne iş. Yalan dolan, kem küm. NEOVAya telefon açıyorum, bildik dayıbaşı seyirtmeleri. Servise sordum, bu yama kaç lira: 100TL dedi. Kardeşim sen söylemedin mi, zorunlu sigorta bile yan sanayi de olsa yapıyor diye. 40 milyon arabaya niye yama yaptırayım. Hadi yaptırdım, bir sürü kaportası hasarlı adamın kahrını 100 liraya niye çekeyim. Niye cebimden yaptırmayayım. Siz kendinizi uyanık, bizi de salak mı zannediyorsunuz.
8. Arabayı aldığımdan itibaren üç yıldır NEOVAdan kaskomu yaptırıyorum. Bir kere olsun herhangi bir şeylerinden yararlanmadım. Köylü amca Torosuyla uçup tampona çarpmasa gene uğramamış olacaktım. Asıl üzüldüğüm nokta ise bu sigorta şirketiyle faizsiz (bunlar Tekeffül diyor) diye kasko yaptırıyorum. Kuveyt Türk de acentası. Nasıl mübarek, muhterem pazaralama taktikleri efendim. Gittim sanayide inatla araştırdım NEOVAnın ilişki ve memnuniyetini. Aralarından birisi veciz şekilde ifade etti: Git Allah aşkına hocam, açtırma ağzımı. Anlaşılan biz istismar edilmişiz, bize uzun eşşek atlayışı ile atlamışlar. Ne yapalım, biz de bundan sonra görüşmeyeceğimize sevinelim. Bir de onların mahallelerinde geçenleri uyaralım.
9. Müşteri ilişkilerine şikayet edeyim diye en az 5 kere tel açtım. Öyle bir departman yok. Kaldırmışlar. Vermiyorlar. Sadece bir becerikli arkadaş hocam sana söz onların kulaklarını çekeceğim (mealinde) dedi. Mahalle hocasında gördüğümüz terbiye gereği kandık. En son hasar@neova.com.tr ile başlayan bir adres aldım. Oraya lisani münasiple bir dilekçe gönderdim. Mustafa bey diye biri döndü: Senin mağduriyetini giderelim, sana orijinal tampon takalım diye. Taşra kurnazlığı. El koydukları hakkını sana vererek seni memnun etmek, hatta duacı etmek. Kardeşim önce sen mağduriyete inanıyorsan, bunlara kim sebep oldu belirle, şunlar şunlar bizden kaynaklanmış, şunlar bizden kaynaklanmamış ,bizden kaynaklananlardan özür dileriz, bunu yapanlar hakkında gerekli soruşturmayı yapacağız. Yok efendim. Lütfen ihsan istemiyorum, istismar ettiğiniz benliğimle beni yalnız bırakın. Bir de lütfen ilişkimi kestim, dosyalarımı kapatın.
10. SONUÇ: Yaptıkları iş “abi bu zamanda dürüstlük para etmez, fırlama olmak lazım” kıvamında, kıvraklığında, berbatlığında. Ama asıl dini duygularla oynanmasın lütfen. Gidin faizli kasko yaptırın. Aksi halde NEOVAya kızıp dinden çıkarsınız.