Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

E-Ticaret Şikayetleri ve Güvenli E-Ticaret Tavsiyeleri

E-Ticaret Şikayetleri ve Güvenli E-Ticaret Tavsiyeleri;

İnternetin hızla yaygınlaşması, elektronik ticareti, ticari işlemlerin yürütülmesinde yeni ve çok etkin bir araç haline getirmiştir. Ülkemizde en hızlı büyüyen sektörlerin birisi de e-ticarettir. Günümüzde İnsanlar masa başında yerlerinden kalkmadan hızlı ve kolay bir şekilde istedikleri ürün veya hizmeti satın alabiliyorlar.

Teknoloji olmadan önce satışların büyük bir bölümü mağazalardan yüz yüze görüşme sonucunda gerçekleşiyordu. İnternet sayesinde artık ürün ve hizmetler çok kolay ve basit bir şekilde firmaların e-alışveriş sitelerinden müşterilerle muhatap olmadan satılıyor. Verilmek istenen hizmet ya da ürünün videosu, resmi ve açıklamasını hazırlanarak sitede yayınlanmasıyla alışveriş sitesine gelen yüzlerce kişi bu açıklama ve görüntü sayesinde fikir edinerek alışveriş yapıyorlar.

Sanal alışverişte firmalar ve tüketiciler için işlem ve nakliye maliyetleri düşmektedir. Tüketiciler evlerinden çıkmadan, zaman, enerji ve yol masraflarından tasarruf ederek sanal mağazalardan alışveriş yapabilmektedirler. Tüketiciler online alışveriş sayesinde, yeni mal ve hizmet bilgilerine çok kolay bir şekilde ulaşabilmekte ve alternatif ürünleri karşılaştırarak, kendilerine en uygun olan ürünü kolayca satın alabilmektedir.

Ülkemizde bu yıl yapılan araştırmalara göre e-ticarette önceki yıla oranla neredeyse yüzde 50’lik büyüme gösteren ülkemiz, 32,5 milyonluk internet nüfusuyla sanal ortamda en fazla zaman geçiren ülkeler arasında yer almaktadır. Türklerin % 21,8’i internet alışveriş yapıyor ve bu oran her geçen yıl artış gösteriyor.

Saatlerce, mağaza mağaza dolaşmadan evden ya da işyerinden rahat ve hızlı bir şekilde kolay alışveriş yapmak ve satın alınan ürünlerin kapıya kadar gelmesi tüketicilere zamandan tasarruf ve çok büyük rahatlık sağlıyor. E-ticaret açısından hızlı ve etkin araç olarak kabul edilen internet ses, görüntü veya bir metni aynı anda, daha çabuk ve güvenli bir şekilde ilettiğinden, internet üzerinden yapılan bu alışverişlerin maliyeti bir hayli düşüktür.

Elektronik ticaret, internet ağı üzerinden sunulan, ürün ve hizmetlere dünyanın her yerinden anında erişim imkanı sağlamaktadır. Elektronik ticaretin 7/24 saat çalışabilen hizmet altyapısı, tüketiciler için süresiz alışveriş olanağı oluşturmaktadır. Eticaretle beraber yaşanan alışveriş sorunları da bunlara ek olarak bahsedilebilir. Çoğu tüketici e-ticaretinde mutlaka bir şikayette bulunmuş ve bunu sosyal medyada paylaşmıştır.

E-ticaret son zamanlarda birçok kişi tarafından ek gelir elde etmek amacı ile yapılmaktadır. Kişiler normal hayatta ticaretle uğraşıyor olmaları sonucunda internet ortamında da dükkânlarının varlığı yürütmek isteyerek e-ticaret adı altında sanal âlemde ticari satış gerçekleştirmektedirler. Bu ticaret siteleri sayesinde kişiler günün 24 saati satış yapma imkânı elde ederek gün içerisinde müşteri kayıpları olsa dahi bunu sanal ortamda gece içerisinde satış yaparak karşılamaya çalışmaktadırlar.

Bazı kişilerde normalde başka bir meslek icra ediyor olmalarına rağmen internet ortamında e-ticaret yaparak satış yapmakta ve para kazanabilmektedirler. Bu kişiler bazı bayiliklerin sitelerinden sanal mağaza satın alma işlemi gerçekleştirerek kendilerini internet ortamında geliştirmek amacı ile çeşitli çalışmalar yapmaktadırlar. Bu kişilerin girişken yapıda olması gerekmektedir çünkü eğer mağazalarının tanıtım işlemini gerçekleştiremezlerse asla satış işlemi gerçekleştirememektedirler.

E-ticaret siteleri kişilerin ihtiyaç duydukları her türlü ürünü satmaktadırlar. Bu ürünler arasında kozmetik, sağlık, elektronik eşya, bilgisayar, cep telefonu, spor aletleri, güzellik ürünleri yer almaktadır. Bu ürünler internet ortamında satışı en çok yapılan ürünlerdendir. Ürünleri siteye yerleştiren ve gerçek anlamda bayiliğini yapan sizseniz ticaret konusunda hiçbir sorun yaşamazsınız fakat bayiliğe bağlı bir satış gerçekleştiriyorsanız kimi zaman sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Diyelim ki bir ürün sattınız ve ürünü yollayan bayilik ürünü yolladı ve ürün defolu ya da bozuk çıktı. Bu durumda mağduriyeti tüketici ve satıcı olan siz yaşarsınız. Bayiliğe hiçbir şekilde suç yüklemesi yapılmamakta çünkü fatura ve teslimat kısmında sizin adınız yazmaktadır. E ticaret sitelerinde satış yaparken bu sorunlarla karşılaşmanız bakımından rahat bir şekilde çalışma ortamı elde edemeyebilirsiniz.

Müşteri yaşadığı sorunu e ticaret siteleri şikâyet birimine şikâyet ettiği zaman başınız daha zor durumlarda kalabilir. Bu nedenle sattığınız ürünlerin Sikayet.com adresine şikâyet edilmemesi için bayilikle sürekli irtibat halinde bulunarak sizi zor duruma sokmayacak ürün gönderimi gerçekleştirme işlemini yapabilirsiniz.

Sanal alışveriş yapan çoğu tüketici internet ortamından aldığı çoğu üründe sıkıntı yaşamakta ve bu durumu düzeltememektedir. Şikayete konu olan internet sitesi satış yaptıktan sonra çoğu şikayetle ilgilenmemekte ve tüketici de doğal olarak mağdur duruma düşmektedir.

E-ticaret insan hayatının büyük bölümünü kolaylaştırır. Çünkü insanlar tüm alışverişlerini internet üzerinden yaparlar. İnternet üzerinden yapılan tüm alışverişler yasal olmayabilir. Çünkü resmiyette, kâğıt üzerinde herhangi bir anlaşma yoktur. Siz sadece web sitesinin belirli kurallarına uyarsınız. Bu nedenle yaptığınız tüm alışverişler güvenli olmayabilir. İnternette alışveriş yaparken kredi kartı numarasını ve şifresini kullanıyorsunuz. Bunlar sizin için büyük bir güven demektir. İnternette eğer gezinirken yanlış yerlere tıklarsanız ve yanlışlıklar içerisine düşerseniz bazı sonuçlara katlanmak zorunda kalırsınız.

Elbette gerçekte güvenin olduğu gibi sanalında güveni olmak zorunda fakat bunu düzenli hale getirmeniz için başınıza gelen olayı e-ticaret şikâyetleri arasında yayınlamanız gerekir. Bunlardan çok farklı olarak ta kandırılmalar olmaktadır. Kandırılmalar çeşitli şekillerde gerçekleşir. Bunlar arasında en önemli karşılıksız alışveriştir. Karşılıksız alışveriş olduğunu kimse anlayamaz. Çünkü ürünün teslim almadan önce ödeme yaparsınız. Bu yanışlıklar her zaman önünüze çıkabilir. Bu nedenle şikâyetleri gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

E-ticaret aynı zamanda satış yapabilmektir. Özgür şekilde sanal mağazanızı açabilir ve çeşitli sistemler ile satış yapabilirsiniz. Bunlar hem size tasarruf ettirir hem de istenilen sonuçları verir. İnternet görünmez bir ortam olduğu için ürünlerinizi satış sırasında saldırılar alabilirsiniz. Ağır sözler alabilirsiniz ve kandırılmalara kadar gidebilir. Tüm bunlar sizlere büyük olumsuzluklar verir. Bu şikâyetleri ister alıcı yapsın ister üretici iki aşamada da şikâyet edebilirsiniz. Üstelik tüm şikâyetleriniz sadece bugünler için geçerli değildir. Aynı zamanda ilerleyen günler de rahat edebilirsiniz. Sizde sorunlarınızı dile getirmek için e-ticaret şikâyetleri konularını kullanabilirsiniz. Aynı zamanda sitemizden şikâyet konusunda bilgi alabilirsiniz. Eğer sorununuz varsa her türlü destekleyebilirsiniz.

E-ticareti bir farklı şekilde düşünürsek büyük bir platformdur. Çünkü internet ortamını herkes kullanır. Özellikle ürünleri daha iyi bulmak için alışveriş yapanlar çok sayıda bulunmaktadır. Sizde bu kişilerin arasında bulunmaktasınız ve sizlerde kandırmalar, yanlışlıklar ile olumsuzluklara sebep olabilirsiniz. Bunları önlemek ve daha güvenli alışveriş yapmak için e-ticaret şikâyetleri diyaloglarını tercih edebilirsiniz. Sizde bunlar hakkında belirli bilgi almak istiyorsanız ve çeşitli sorunlar ile ilgili şikâyetlerde bulunmak istiyorsanız sizde eticaretsikayet.com adresli web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Şubat 12, 2017
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 1.544 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..