Şikayetim Var
Dilekçe; bir isteği, bir şikayeti duyurmak veya herhangi bir konuda bilgi vermek için resmi veya özel kurum ve kuruluşlara, kişilere yazılan imzalı başvuru yazısıdır. Satın aldığımız ürün ve hizmetlerin ve beklentilerimize uygun olmadığı, ihtiyaçlarımızın karşılanmasına yetmediği, belirli bir zaman sonrasında ortaya çıkabilir. Ödediğimiz ücretin karşılığı olarak satın aldığımız ürün veya hizmetin kalitesinin yetersiz olması ürünün dayanıksız çıkması, arızalı olduğunun anlaşılması gibi hallerde o ürün ve hizmeti satan kişi, firma ve işletmelere karşı memnuniyetsizliğimizi göstermek ve yapılan haksızlığın giderilmesi için başvuruda bulunuruz.
Günümüzde iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte şikayet başvurusu yapabileceğimiz birçok kanal ortaya çıkmıştır. Artık belediyelere, telekomünikasyon şirketlerine, bankalara ve marka olmuş bir çok firmanın internet sitelerine girerek memnuniyetsizlik ve şikayetlerimizi masa başında çok kolay ve hızlı bir şekilde iletebiliyoruz.
Firmalar için de şikayet dilekçeleri ve başvuruları, çok iyi ele alınabildiği takdirde tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini anlayabilmede çok önemli ipuçları verirler. Şikayet dilekçesi, ürün ve hizmetlerle ilgili şikayet ve önerileri kapsar. Öneri ve şikayetlerin ele alınması, memnuniyetsiz müşterilerden işletmeye sadakatle bağlı ve memnun müşteriler oluşturulmasına, işletmenin güçsüz yönlerinin ortaya çıkarılmasına, hizmetlerin geliştirilmesine ve yeni pazarların araştırılmasına olanak sağlamaktadır.
Ülkemizde, haksızlığa uğradığımızda hizmet satın aldığımız kurum ve kuruluşlar yükümlülüklerini yerine getirmiyorsa tüm çabalarınıza rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan, şikayet dilekçesi yazabileceğimiz ve hakkımızı arayabileceğimiz yasal kurum olarak tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. Bu heyetler, her ilin valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir şikayet dilekçesi ve aldığı ürünün faturası veya fişiyle başvuru yapılır. Hiçbir maliyeti yoktur. Tüketiciler verilen karardan memnun olmazsa Tüketici Hakları Mahkemesine başvurabilir.
Tüketicilerin oturdukları yerden kolayca firma şikâyetlerini dile getirmelerini sağlayan şikâyet siteleri, daha bilinçli ve güvenilir hizmet alma konusunda tüketicilerin oldukça işine yaramaktadır. Firmaların müşteri taleplerine uyan nitelikte hizmet vermeleri ve hata ve yanlış verilen hizmetlerin telafisinin en iyi şekilde yapılması için hizmet veren firmanın sorumluluk sahibi olması gerekmektedir. İnternet üzerinden hazırlayacağınız şikâyet dilekçesi ile hızlı bir şekilde şikâyet mesajınızı firmalara ulaştırabilirsiniz. İmajı zedelensin istemeyen firmalar, şikâyet sitelerini yakından takip ederek olası tüketici şikayetlerine anında müdahale etmekte ve müşteri yararına sonuçlanmasını sağlamaktadır.
Yaşam kalitesini de oldukça etkileyen firma hizmetleri, tüketicilerin yaşam standartlarına etki etmektedir. Bu nedenle en küçük çaplı tüketici şikâyetlerinin dahi diğer tüketicilere açık olan yerlerde paylaşılması gerekmektedir. Şikâyet paylaşımı yapmak, tüketicilerin hem daha dikkatli hem de dahi bilinçli olmaları konusunda yarar sağlamaktadır. Pek çok şeyin kolaylaşması ile şikayet dilekçesi yazımı da oldukça kolay hale gelmiştir. Eski zahmetli ve yorucu şikâyet dilekçeleri yerine kısa sürede yazacağınız şikâyet mesajınızı kısa zamanda karşı tarafa iletebilirsiniz. Mutlaka ziyaret edilmesi gereken şikayet siteleri, firmaların hizmet kaliteleri hakkında genel kanıya rahatlıkla varma olanağı sunmaktadır. Ancak şikâyet dilekçenizi en basit şekilde yazmak ve göndermek oldukça keyifli bir şekilde gerçekleşmektedir.
Siz de tüketici dilekçe örneklerine bakarak nasıl şikâyet yazacağınız hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. İnsanların beklentilerine hitap eden nitelikte hizmet vermeyen firmalar hakkında şikayet dilekçesi hazırlayarak, karşılığında ödediğiniz ücretin hakkını en iyi şartlarda alma imkânı bulabilirsiniz. Şikâyet var konulu dilekçeleriniz büyük ölçüde firmalardan olumlu geri dönüş almanızı sağlayacaktır. Bu konumda olan pek çok tüketici için gerekli işlemlere başlayarak firmalar hatalarını telafi etmektedir.
Bu konudaki en önemli amaç karşılıklı bilinçli olmak ve tüketici ve firma arasındaki etkileşimi daha aktif hale getirebilmektir. Müşteri hizmetlerine ulaşmakta zorluk çekilen firmalar hakkında şikayet mesajlarının düzenlenmesi yerine daha verim alınabilecek yöntemlerin tercih edilmesi daha fazla yarar sağlayacaktır. Siz de müşteri olarak memnuniyetinizin sağlanmadığı durum ve firmalar hakkındaki şikâyetlerinizi zaman geçirmeden yazarak, bilinçli tüketici olmanın belirtilerini firmalara gösterebilirsiniz.
Tüketicilerin oturdukları yerden firma şikâyetlerini dile getirmelerini sağlayan şikâyet siteleri, daha bilinçli ve güvenilir hizmet alma konusunda tüketicilerin oldukça işine yaramaktadır. Firmaların müşteri taleplerine uyar nitelikte hizmet vermeleri ve hata ve yanlış verilen hizmetlerin telafisinin en iyi şekilde yapılması için hizmet veren firmanın sorumluluk sahibi olması gerekmektedir. İnternet üzerinden hazırlayacağınız şikâyet dilekçesi ile hızlı bir şekilde şikâyet mesajınızı firmalara ulaştırabilirsiniz. İmajı zedelensin istemeyen firmalar, şikâyet sitelerini yakından takip ederek olası tüketici şikayetlerine anında müdahale etmekte ve müşteri yararına sonuçlanmasını sağlamaktadır.
Yaşam kalitesini de oldukça etkileyen firma hizmetleri, tüketicilerin yaşam standartlarına etki etmektedir. Bu nedenle en küçük çaplı tüketici şikâyetlerinin dahi diğer tüketicilere açık olan yerlerde paylaşılması gerekmektedir. Şikâyet paylaşımı yapmak, tüketicilerin hem daha dikkatli hem de dahi bilinçli olmaları konusunda yarar sağlamaktadır. Pek çok şeyin kolaylaşması ile şikayet dilekçesi yazımı da oldukça kolay hale gelmiştir. Eski zahmetli ve yorucu şikâyet dilekçeleri yerine kısa sürede yazacağınız şikâyet mesajınızı kısa sürede karşı tarafa iletebilirsiniz. Mutlaka ziyaret edilmesi gereken şikayet siteleri, firmaların hizmet kaliteleri hakkında genel kanıya rahatlıkla varma olanağı sunmaktadır. Ancak şikâyet dilekçenizi en basit şekilde yazmak ve göndermek oldukça keyifli bir şekilde gerçekleşmektedir.
Siz de tüketici dilekçe örneklerine bakarak nasıl şikâyet yazacağınız hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. İnsanların beklentilerine hitap eden nitelikte hizmet vermeyen firmalar hakkında şikayet dilekçesi hazırlayarak, karşılığında ödediğiniz ücretin hakkını en iyi şartlarda alma imkânı bulabilirsiniz. Şikâyet var konulu dilekçeleriniz büyük ölçüde firmalardan olumlu geri dönüş almanızı sağlayacaktır. Bu konumda olan pek çok tüketici için gerekli işlemler başlayarak firmalar hatalarını telafi etmektedir. Bu konudaki en önemli amaç karşılıklı bilinçli olmak ve tüketici ve firma arasındaki etkileşimi daha aktif hale getirebilmektir. Müşteri hizmetlerine ulaşmakta zorluk çekilen firmalar hakkında şikayet mesajlarının düzenlenmesi yerine daha verim alınabilecek yöntemlerin tercih edilmesi daha fazla yarar sağlayacaktır. Siz de müşteri olarak memnuniyetinizin sağlanmadığı durum ve firmalar hakkındaki şikâyetlerinizi zaman geçirmeden yazarak, bilinçli tüketici olmanın belirtilerini firmalara gösterebilirsiniz.
Vakıfbank’tan geriye dönük 10 yıllık kredi ve kredi kartımın ekstrelerini mail adresime atarsanız sevinirim.